Protokół reklamacyjny

Procedura reklamacyjna

Niniejsza procedura reklamacyjna reguluje sposób i warunki reklamowania wad towarów zakupionych za pośrednictwem sklepu internetowego Vinařský dům Kopeček Dubňany od naszej firmy

Vinařský dům Kopeček s.r.o., z siedzibą w Dubňanach, Hodonínská 306, kod pocztowy 69603

NUMER IDENTYFIKACYJNY: 28273559

DIC: CZ28273559                                      

zarejestrowana w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Okręgowy w Brnie, dział C, wkładka 57852

Adres dostawy: Vinařský dům Kopeček s.r.o., Hodonínská 306, 696 03 Dubňany

Numer telefonu: +420 777 901 711

E-mail kontaktowy: eshop@vinarskydum.cz

 

1. Za jakie wady jesteśmy odpowiedzialni?

Jako sprzedawca jesteśmy odpowiedzialni za to, że towar w momencie odbioru jest wolny od wad. Oznacza to, że towar:

  • ma właściwości, które zostały między nami uzgodnione, które opisujemy lub których mogli Państwo oczekiwać ze względu na charakter towaru i na podstawie reklamy;
  • jest we właściwej ilości, miarce lub wadze; oraz
  • jest zgodny z wymogami prawa.

Różnice w odcieniach kolorów w rzeczywistości i na elektronicznych urządzeniach wyświetlających nie mogą być uznane za wadę towaru. Jeżeli towar nie odpowiada Państwa oczekiwaniom, mają Państwo prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od otrzymania towaru zgodnie z art. 5 Ogólnych Warunków, jeżeli są Państwo konsumentami.

Jeżeli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania, towar uznaje się za wadliwy w momencie otrzymania.

Konsumenci są ponadto odpowiedzialni za zapewnienie, że wady nie wystąpią w okresie gwarancji. Jeśli nie jesteś konsumentem, nie jesteś objęty gwarancją jakości. Artykuł 2 ma zastosowanie wyłącznie do konsumentów.

 

2. Jaki jest okres gwarancji?

Dla nieużywanych towarów konsumpcyjnych okres gwarancji wynosi dwadzieścia cztery miesiące od otrzymania towaru, chyba że dłuższy okres gwarancji został określony w interfejsie internetowym lub w dokumentach dołączonych do towaru.

Jeżeli towar posiada datę minimalnej trwałości, okres gwarancji trwa do tej daty.

 

3. Jakie uprawnienia przysługują Ci w związku z wadliwym wykonaniem usługi?

Jeżeli w okresie gwarancji w towarze wystąpi wada, która uniemożliwia prawidłowe korzystanie z zakupionego produktu, a wada ta może zostać usunięta, masz prawo do bezpłatnej naprawy.

W przypadku usuwalnej wady produktu, który nie był jeszcze używany, zamiast usunięcia wady możesz żądać wymiany wadliwego produktu na bezusterkowy lub stosownego rabatu od ceny zakupu.

W przypadku wady, której nie da się usunąć i która uniemożliwia prawidłowe użytkowanie towaru jako towaru niewadliwego, masz prawo do wymiany towaru, stosownej zniżki od ceny zakupu lub masz prawo odstąpić od umowy kupna.

Masz również prawo do stosownego rabatu, jeżeli nie jesteśmy w stanie dostarczyć Ci nowego towaru bez wad, wymienić części towaru lub naprawić go, lub jeżeli nie jesteśmy w stanie zorganizować naprawy w rozsądnym terminie lub jeżeli zorganizowanie naprawy sprawiłoby Ci znaczne trudności.

Nie masz prawa do odstąpienia od umowy ani prawa do żądania dostarczenia nowej rzeczy, jeśli nie możesz zwrócić towaru w stanie, w jakim go otrzymałeś (z wyjątkiem przypadków określonych w § 2110 KC).

 

4) Kiedy nie można skorzystać z praw wynikających z wadliwego wykonania?

Prawa z tytułu wadliwego wykonania umowy nie przysługują Ci, jeżeli:

  • wiedziałeś o wadzie przed przyjęciem dostawy;
  • spowodowałeś wadę;
  • upłynął termin gwarancji.
  • Ponadto roszczenia z tytułu gwarancji i odpowiedzialności za wady nie dotyczą:

zużycia spowodowanego użytkowaniem towaru;
wad spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem towaru, nieprzestrzeganiem instrukcji, niewłaściwą konserwacją lub niewłaściwym przechowywaniem.
W przypadku przedmiotów sprzedawanych po niższej cenie nie ponosimy odpowiedzialności za wadę, dla której uzgodniono niższą cenę.

Nie ponosimy odpowiedzialności za obrażenia osób lub uszkodzenia mienia lub towarów spowodowane niewłaściwą obsługą lub niewłaściwym użytkowaniem towarów lub zaniedbaniem. 

 

5. Jak postępować w przypadku reklamacji?

Należy złożyć reklamację w naszej firmie bez zbędnej zwłoki po stwierdzeniu wady. 

Reklamacja może być złożona w następujący sposób:

  • w celu szybszego rozpatrzenia można nas wcześniej poinformować telefonicznie, mailowo lub pisemnie,
  • dostarczyć reklamowany towar (inaczej niż za pobraniem, którego nie przyjmujemy) na nasz adres kontaktowy, do któregokolwiek z naszych lokali lub na adres naszej siedziby,
  • wysyłając towar prosimy o zapakowanie go w odpowiednie opakowanie zabezpieczające przed uszkodzeniem lub zniszczeniem.

Wskazane jest dołączenie dowodu zakupu towaru lub dokumentu podatkowego - faktury, jeśli została wystawiona, lub innego dokumentu potwierdzającego zakup towaru, wraz z opisem wady i propozycją rozwiązania reklamacji. Brak złożenia któregokolwiek z wyżej wymienionych dokumentów nie stanowi przeszkody do pozytywnego załatwienia reklamacji zgodnie z warunkami ustawowymi.

Momentem zgłoszenia reklamacji jest moment powiadomienia nas o wystąpieniu wady i wykonaniu prawa do odpowiedzialności za wady rzeczy sprzedanej.

Otrzymane przez nas reklamacje załatwiamy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji, chyba że ustalimy inaczej. Wydamy Ci pisemne potwierdzenie zgłoszenia reklamacji i jej rozstrzygnięcia.

W przypadku spornej reklamacji, podejmiemy decyzję o jej uznaniu w ciągu trzech dni roboczych od daty złożenia reklamacji.

 

Niniejsza Procedura Reklamacji jest ważna i obowiązuje od 19.08.2020 r.

Wiedzabranży rynkowej

Świetne cenyjedne z najlepszych

Wysyłkajuż od 15 zł

Obsługa klientai pomoc online

Szybkośćdostawy i wysyłki